Als de Kat van huis is…

9 september 2023 - Jamundí, Colombia

geschreven door: Nick tijdens Katja's reis naar Mozambique

Katja is alweer een week van huis en afgereisd naar Mozambique om haar vader de laatste eer te bewijzen. Ik was er niet helemaal gerust op dat ze op tijd zou komen of uberhaupt het land in. Ze had tenslotte 4 vluchten en in Mozambique moest je een e-Visum hebben en bewijs van je DTP prikken. Godzijdank is het gelukt en werd ze goed opgevangen door familie. Dagelijks hebben we nog even contact en het doet me goed om te horen dat het goed gaat. Nog een paar dagen en dan mag ze ongeveer dezelfde trip gaan maken, zij het vanuit haar oude woonplaats Maputo, want ze heeft een binnenlandse vlucht gepakt met haar zus en broertje.

Ik red me hier best met de kinderen maar het is wel wat pittiger. Dagelijks voor de kinderen zorgen, 2 ritten van een uur, en nog een uurtje schoonmaak, wat kleine klusjes en het huishouden en de dag is vol. Veel spannends gebeurt er momenteel ook niet. Wel gaan we wat vaker buiten de deur lunchen als ik de schoolkinderen terugbreng naar de stad. Zo hebben we toch een beetje een uitje. Dat is hier overigens spotgoedkoop. Voor een menu del dia (Volle bak goed gevulde soep, rijst, sla, stukje bakbanaan, lap gegrilde kip en limonade) ben je 4-5 euro kwijt.